Kempenklassement

Kempenklassement neemt afscheid van hoofdsponsor Baby-Dump

Tijdens de jaarlijkse evaluatiebijeenkomst van de wedstrijdorganisatoren van het Baby-Dump-Kempenklassement in de Tipmast in Bladel is bekend gemaakt dat Baby-Dump met ingang van 2018 stopt als hoofdsponsor van het regelmatigheidsklassement. Enkele maanden geleden is het bedrijf, gespecialiseerd in babyartikelen, overgenomen door branchegenoot Baby-Park. De beide broers en directieleden van Baby-Dump Huub en John Burgmans (zelf ook oud-coureurs) gaven in 2006 gehoor aan het verzoek van de toenmalige voorzitter van de stichting Kempenklassement Jan Peeters om het klassement te gaan sponsoren. Men begon met het sponsoren van de leiderstrui welke op verzoek van de renners geïntroduceerd werd. Vanaf 2009 werd de naam Baby-Dump als hoofdsponsor verbonden aan het regelmatigheidsklassement. En in 2012 werd het Kempenklassement uitgebreid met een klassement voor vrouwen. In de loop der jaren zijn er prima contacten met de hoofdsponsor onderhouden.

 

Maandagavond werd ook bekend dat de onderhandelingen met een nieuwe naamgever in een vergevorderd stadium zijn. Op vrijdag 22 december hoopt de overkoepelende stichting tijdens de eindprijsuitreiking in de Tipmast de nieuwe hoofdsponsor bekend te kunnen maken. Tijdens de bijeenkomst werd ook het wedstrijdprogramma voor 2018 vastgesteld. Zo het nu ernaar uit ziet is een duidelijke toename van wedstrijden in de Kempenregio voor de steeds groeiende vrouwencategorie. Nieuw in het regelmatigheidsklassement is het High Tech Crit Festival op 23 en 24 juni op het terrein van de High Tech Campus in Eindhoven.


Geplaatst

in

door